Sunday, May 16, 2010

35.

Salam semua,

 

Percaya tak?? Umur saya sudah menjangkau 35 tahun?? Tak macam umur 35 kan?? Nampak umur kurang dari 30 tahun kan?? Tehehe..ok..saya perasan! Yup..yup..saya sudah pun berusia 35 tahun pada 13 May 2010 dan paling penting sekali saya share birhtday dengan Robert Pattinson…humm..humm..!

 

 

Tiap-tiap tahun untuk 13 May, saya wajib bercuti.  Saya tidak suka ada orang rosakkan mood birthday saya. Tahun ini, plan nya simple aje. Pukul 5:30am sudah bangun pagi untuk “kiss kiss and babai” Honey yang “terpaksa” bekerja (grrrr..saya tak ampunkan mamat yang kacau plan orang tuh!). Ananna pon tak boleh join activiti birthday saya ni…alah..kononnya lah kan…huhuhu.

 

Plannya, saya mahu berurut satu badan, buat facial muka, basuh kereta, service kereta…(eh! sibuk betol kereta ni..masuk-masuk dalam plan birthday orang pulak) dan…jeng..jeng..mahu masak macaroni goreng! Sesiapa yang kenal saya mesti jatuh pengsan dengan statement “mahu masak macaroni goreng”!!! 10 tahun kahwin baru 3 kali saya bertukar tong gas..so..korang paham-paham aje lar ye?

 

Tetapi macam mana pon, saya tetap berjiwa Mommy. Bila anak dara saya memujuk “Mommy, balik sekolah amik Nanna ye? Nanna senang hati sangat kalau Mommy amik” dan di ikuti berdas das ciuman sayang. Ok..I’m melting..ok ..ok..Nanna..Mommy relakan diri Ananna kongsi Mommy during my birthday…! Jadinya, selepas saje berurut (sila rujuk blogspot ini..http://mamassager.blogspot.com/) dan mencuci kereta, saya sudah terpacak di depan pagar sekolah anak dara.

 

Dan…

P130510_12.42P130510_12.42_[01] 

Lunch kat KFC, Setia Alam..masa ni Ananna tengah nyanyi lagu “Happy Birthday” untuk Ananna..yup..sesiapa punya birthday pon akan jadik birthday dia..tak kesah punya!

 

Sesudah lunch, kami ke Tini Spa, Seksyen 7 Shah Alam untuk facial treatment. Tak sedar diri, siap amik package for 6 kali..tehehe..sah-sah..lepas ni muka nampak lagi muda dari 30 tahun..awww…perasan! Eh..best tau..saya ambil Hydrating treatment facial dan siap berkeruh-keruh tertido. Ananna pula kusyuk tengok “Doktor kakak ubat muka Mommy”.

 

Program seterusnya….service kereta di Kosmo Kars, Glenmarie, Authorised Honda Service Centre.Ok..tak ada gambar  technician or Service Advisor ke apa ke…yang ada cuma gambar pelanggan setia Honda dengan anak dara sedang menunggu kereta habis di service sambil makan keropok lekor dan minum milo juga hot white coffee.! Oh..nasihat saya kepada pengguna-pengguna  kereta Honda, sila service kereta anda mengikut jadual, hanya service kereta kesayangan anda di Authorised Service Centre dan paling penting..hanya guna genuine part! Eh..eh..eh..?? Sempat promote lagi tuh!

P130510_16.30 P130510_16.31

 

Badan sudah letih..tetapi semangat nak masak masih menyala-nyala..(bombastik betol bahasa). Kemudiannya, kami singgah ke Tesco Setia Alam untuk membeli barang-barang….

…………………

………………………….

…………………………………..

……………………………………………….

 

Maaf, tiada gambar hasil buah tangan masakan macaroni goreng saya. Sudah letih..lagipon, saya dalam keadaan tidak menutup aurat..yang pasti, Mr Honey makan sampai 2 kali tambah. Sedap lar tuh…tehehe.

 

Birthday celebration masih tidak habis lagi dan keesokannya package yang saya nanti-nantikan…

P140510_08.30

Dan ini lah isi nya..wristlet couch color magenta…giler cun..giler saya suka!

 

DSC03478 DSC03479

 

To Amrina Aziz, thank you very much. Sila check blog superb  Amrina di www.thecaramelizegoddess.blogspot.com.

 

Tengahari pula, dapat makan free. Ada orang belanja kat Nando’s Chicken…buuurrrpppp..kenyang.! Semoga di murah kan rezeki kepada orang itu.

 

Dah habis?? belum…belum…!

 

Today..

 

DSC03508 DSC03519

Tengok..mata anak dara tak pandang camera pon..Dia ada mission tuh..nak cincang kek.!

 

Ok…rasa nya dah habis kot..tehehe..penat dah ni.

 

Alhamdulillah, saya bersyukur kepada Allah kerana di kurniakan segala yang baik-baik untuk diri saya dan kelurga. Kepada semua yang wished (tak kisah lah..lalu SMS ka, email FB ke or comment kat blog ke), saya ucapkan terima kasih banyak-banyak. Buat adik…kalau nak rasa macaroni goreng Wawa, sila tunggu tahun depan….tehehehe.

 

Harap-harap menjelang 36, saya masih di sini………

 

Salam dan gud nite!

 

Wawa..

3 comments:

  1. huh... motip taw wat statement suh tunggu tahun depan tuk rasa macaroni goreng dia... cet =)

    ReplyDelete
  2. You've a very sweet sweet sweet daughter. I love to see her expression whenever you posted her pic. Mommy dia? oklah disebabkan birthday you, :) i terpaksa puji jugaklah yg mommy dia comel. Hehehe. Gurau2 ek you. You mmg comel pun!!! macam budak2. hehehehe.

    Happy Birthday, Wawa. Nice knowing you. :)

    ReplyDelete
  3. Adik : ok what..buat statement mcm gituh..kang Wawa ckp lagi 5 tahun baru rasa macaroni goreng kang camne??.wei..bila mau blanja seafood??? Adik..kalau blanja Wawa seafood sure untung sbb Abg Nen tak mamam..tehehe.

    Momma Oman : Anak dara skrg dah pandai main psikologi tau..pening kepala mommy dia. Mommy Ananna comel?? memang pon!! Tehehe..

    Thank you and nice knowing you too.

    ReplyDelete