Monday, September 7, 2009

THS Investigates : Diet fads.

Ketika saya menulis blog ini saya sedang menonton THS Investigates : Diet Fads. Oh wow! tak sangka ramai orang sanggup buat benda2 mengarut hanya untuk kurus.

Diet plan saya simple..makan macam biasa cuma kurang nasi, kurang gula, minum banyak air kosong dan exercise erveryday for 30 minutes combination of cardio dan pilates. Ice cream, air soda, air gula, fast food dan gula-gula saya elak untuk makan. Tak bermaksud tak makan langsung tapi cuba elak kan lar.

Sarapan adalah penting dan saya makan 5 meals sehari di mana tengahari saya makan berat (ada nasik lar..pewot melayu)

Dalam bulan puasa ni saya tidak berdiet sangat..tapi saya tidak lupakan exercise. Exercise ni penting sebenarnya..untuk memastikan kita sentiasa cergas dan kurangkan stress. Paling best kalau dapat exercise dengan Ananna.

Oh..bulan lepas, sewaktu saya berada di depan pagar nursery, saya nampak Ananna depan tv tgh buat sit up sorang2..Uih..bangga mommy tau.

Secara ringkas, saya tak percaya diet melampau nih..ikut kata body sebenarnya. Saya dengan bangga, dalam masa 4 bulan saya turun 20kg dan sekarang sudah 5 bulan saya berjaya mengekalkan berat badan saya iaitu 55KG. 5KG tu kat pewot..pewot muncit sket..ekeke..eh..muncit tu lar sexy..*tepuk kepala kuat2*

No comments:

Post a Comment