Saturday, September 5, 2009

Hunting for baju raya.

Saya beriya-iya benar untuk berbaju kebaya nyonya pendek untuk hari raya. Honey pun dah setuju. Sukanya hati tidak terkira. Tak kisah puasa, terik kat luar dan bertopeng bagai saya dan Honey gagah juga untuk ke Tesco Shah Alam, My Hannah dan Amcorp Mall.

Saya siap psiko Honey kat FB lagi..."kebaya nyonya tu cun lar" kata saya dlm FB..wakaka..Honey termakan pujuk lar jugak.

Sampai di Amcorp..jeng..jeng...terus ke kedai yang menjual kebaya nyonya tu ler...satu set kebaya (baju, kain + inner) RM180. Mahal tak? Emh..saya pon try test the baju. Eh..sexy..cun..saiz M..muat..patut kena saiz S ni (ececeh..perasan lah pulak). Bila keluar dari fitting room bergaya depan Ananna..of course lah dia ckp mommy tatek (cantik). Komen Honey ok je kalau saya suka.

Tapi....?????

Hati ni tak cukup confident ar. Rasa macam kebaya Nyonya ni bukan saya. Dah lah saya jalan macam samseng..pakai kasut flat..nak tgk saya pakai heels dalam mimpi boleh lah..handbag pon pakai slig bag...tak pon bawak bawak bag sandang belakang...macam mana lah kebaya nyonya ni nak ngam ngan saya.

Aih...!!!

Tak kan lah saya nak pakai baju pada hari yang mulia tuh dalam keadaan serba tak masuk.

Malamnya..selepas berbuka dan maghrib, saya bisik2 kat Honey..nak gi Tesco Setia Alam. Harapan tuh tipis aje..tapi apa salahnyer mencuba iye tak?

Di Tesco Setia Alam tuh tak sampai pon 10 minit, saya dah jumpa baju yang saya suka. Masih kebaya tetapi tidak sependek kebaya nyonya..tidak ketat..sedang elok sgt..versi sopan lah senang cerita. Ah...dah lah dekat dgn umah..pehtu murah pulak tuh..fuh lega.

Ish..bila memilih baju kena lah yang halal bukan halal tetapi haram..maksudnya, baju pilihan kita tuh cantik tapi bukan baju orang islam..Ish..tak mo..tak mo..saya takut Allah.

Apa2 pon..Mr Honey sangat gembira dgn baju raya saya..sexy tapi sopan katanya...hehehehe..

Aip..jgn mintak gambar..nnti hilang seri baju raya tuh..

1 comment: