Saturday, October 19, 2013

Happy 8th Birthday Adrianna Khaleda Iznil

The teropong idaman.! Harga murah je. Less than RM50.00. Beli kat Plaza Shah Alam...

The cake. Originally, dia nak cake ada gambar Ana Muslimah or any girl yang berhijab. Last minute dia bertukar fikiran...

 The Party! Venue kat Integrated Islamic School Shah Alam.
Setahun ok, dia merancang. Apa menunya. ? Di mana venuenya?? Bagaimana rupa bentuk goodie bagnya??

Semua sudah bermain-main di kepala otak anak gadis ku yang seorang ni.

We so proud of you..Princess!

Tapi semalam dia menangis sekejap...sebab dia rasa sedih. Birthday kawan-kawan, dia sibuk belikan kad dan hadiah... Birthday dia, kawan-kawan cuma bagi kad dari kertas saja. So...oh yeah...budak-budak...memanglah sedih. So, I told her...as long as Mommy dan Daddy ada... our kasih sayang sepenuh jiwa dan raga untuk anak-anak Mommy. Kawan-kawan Nanna tak dapat bagi ini ok?

Oh..sekarang dia sudah 8. Jadinya, cara kami berkasih sayang pun kena ubah sedikit. Kali ini lebih kepada instruction...minta dia lebih bertanggungjawab dan of cos wajib sekarang bersolat 5 waktu dan menutup aurat. Tak ada kompromi dalam hal itu.

Bila sentuh tanggungjawab ni macam barang-barang yang hendak di bawa ke taska dia kena lah kemas sendiri. Barang-barang sekolah kena jaga dan kemas. Lepas mandi towel dan hanger kena sangkut. Lepas makan jangan tinggal aje. Kena basuh pinggan. Macam tu lah. Bukan bermaksud sebelum ini dia tidak pernah buat. Ada... tapi selalu culas...sebab Mommy terlebih rajin tolong buatkan.

Ok..jom enjoy gambar-gambar dulu....ya. Saya hendak layan kerenah anak-anak pula. Demanding tinggi budak-budak ni....

Babai dan kiss kiss love love.!

 

1 comment:

  1. Salam,

    Nama saya Sue, saya terjumpa blog Azura while researching for IISA. Saya sekarang di Riyadh, Saudi. Saya nak nak tau pendapat Azura tentang IISA since I saw you posted about your daughter's birthday at the school.

    Is it possible for us to contact via email?

    Hope to get good news from you, InsyaAllah

    ReplyDelete