Sunday, June 24, 2012

Icha...........sakit.

Ohhh...tak mo cerita jadual harian saya. Padat dan sesak. Tidur pun tak  cukup. Arrrggghhhh.!

Khamis lepas, jantung saya berhenti sebentar. Mau taknya...tiba saya menerima satu panggilan dari Taska Icha. Icha demam panas dan muntah-muntah tak berhenti...........

Ohhh...risau. Honey memang sedang off day. Tapi sangat mustahil untuk meminta Honey mengambil Icha....sebab Honey saya juga sedang sakit.

Saya tidak peduli...kerja bertimbun ke...or ada meeting ke....nyawa anak saya lagi penting.!

Bergegas pulang. Sampai di depan pintu Taska............................................Icha sedang pucat...lembik......kepala panas...(taska basahkan kepala untuk kurangkan panas)...tangan dan kaki sejukkkk...macam dalam peti sejuk.

Tak fikir banyak...Honey yang sedang sakit-sakit pun gagahkan diri untuk ke hospital.

Disebabkan muntah-muntah dan demam masih baru, Icha kami bawa pulang. Icha hanya bergantung dengan susu badan saja (susu badan saya terlalu sedikit...sangat sedikit). Tidur malam saya pun cuma sejam dua..

Begitulah.........

Esoknya, Icha baru mahu mimun susu. Itu pun cuma 3 ounce..4 botol. Langsung tak active. Senyap saja. Aih...risau. Rindu nak dengar Icha senyum sengih....Icha gelak kekeh-kekeh.

Semalam.........Icha kembali segar.........tapi...........lembik semula sebab Icha kena cucuk untuk 6 bulan & cuck BCG...sebab BCG masa lahir tu tak jadi....................

Aih...sian anak Mommy ni.

Pulang dari DEMC, kami singgah ke Nasi Beriyani Mak Jah .....................................dan jumpa YB Khalid Samad. .................relax je YB and tak sombong. Suka......!

Owh...Kakak Nanna?? Ada kisah dia juga...jangan risau...but kita buat special posting ya.

Bye.

**hari ini...Icha..segar bugar. Alhamdulillah.*

No comments:

Post a Comment