Sunday, August 14, 2011

2 minggu Ramadhan.

Salam Ramadhan,

Sudah 2 minggu umat Islam berpuasa. Alhamdulillah.....

Cepat benar masa berlalu kan? Ramai ke yang dah mood raya?? Eh...jangan ingat raya aje ye. Ramadhan ada lagi 2 minggu. Jangan lepas-lepaskan peluang di bulan yang penuh barakah ni.

Ananna


Berpuasa setengah hari di kebanyakan hari. 1 hari dia berpuasa penuh. 1 hari lagi dia berbuka kerana tidak tahan dengan papaya. 1 hari dia ponteng puasa, sebab muntah-muntah dan cirit-birit.

Still under training.  Tidak lah sampai memaksa dia berpuasa penuh pun sebab puasa masih belum wajib untuk dia. Sebagai ibu dan bapa, kami mendorong dan menggalakkan dia berpuasa.Tak pe...tahun depan kita cuba lagi ye....?

Honey


Honey dengan kembar sama saja. Sejak hari pertama berpuasa.........SAKIT. Dari sakit kaki ke sakit pinggang ke sakit gigi hinggalah tragedi pengsan di office. Mujur di office, kalau di rumah.....??? Harapkan I yang boyot-boyot ni nak angkat 6 feet & 90kg ...huhuhu...tak pasal-pasal aje.


Wawa


Masih tak ponteng puasa. Baby dalam perut pun baik aje. I pun tak gastrik sangat. Amalkan minum susu kambing dan makan kurma....InsyaAllah.

Baby pula berpusing-pusing dan berdancing di dalam perut. Kadang-kadang tu baby tertalu aktif menyebabkan I pulak yang sakit-sakit pinggang dan kaki. Kadang-kadang tu solat pun terpaksa dalam keaadaan duduk. Terawih buat juga tetapi tidak penuh. Ikut kesihatan diri. Macam hari ini dan semalam memang tak larat...tak tahu kenapa. Badan rasa seram sejuk lepas tu asyik ashooom aje. Kepala pun macam pening. Buat masa ni berehat sahaja di katil.


Orange

Tak pose....suka makan...suka minum...suka tidur...badan dah berat buntal. Senang hati. Yang sakit hatinya kami ni lah......tiap-tiap hari kena bersihkan kandang dia sebab Orange bila berak tak reti nak kambus balik. Bila kami keluarkan dia dari kandang....memula perangai elok lepas tu.............memang kena grounded balik.

Summarynya.......perangai orange tak sama dengan perangai orange the original!

Nanti bila raya...kami dah tempah hotel untuk Orange....huhuhu...

Ok itu aje hapdet kali ini...

See ya!

Assalamualaikum.

2 comments:

  1. Nuurill

    Masih belum ponteng puasa. Tapi miss sahur dah banyak kali sebab tidur tak sedar diri. Terawikh pun x penuh. :(

    hihihi.. sibuk je i kan? :P

    ReplyDelete
  2. Ha....kalau belum ponteng, maksudnya...apekah...apekah?? ekeke. Or U akan beraya seminggu awal dari orang lain...hahaha..

    ReplyDelete