Tuesday, October 12, 2010

Apa specialnya dengan 10.10.10?

Emh...

1. Ramai orang kahwin...yeah!

2. Ramai orang dapat baby baru...yeah lagi! Kalau yang islamnya, Alhamdulillah bertambah lagi umat Nabi Muhammad S.A.W. Jaga elok-elok ye. Amanah tu.

&

3. Accident di KM223 di Lebuhraya Utara Selatan. 12 orang terbunuh. Takziah & Al-Fatihah kepada yang terlibat. Saya tengok Video dan gambar-gambar kejadian dan jujurnya, sungguh menggerikan. Membuatkan saya sangat gerun untuk menaiki bas..berdekatan dengan bas..atau apa sahaja yang berkaitan dengan bas...emh..emh..maybe nak lalu kat jalan KM223 pun saya takut.

Owh..saya tidak berani mahu tepek gambar. Takut ada yang lemah semangat.

Apa-apa pun berhati-hatilah di jalan raya. Pastikan kereta anda di service mengikut jadual dan hanya guna kan genuine part sahaja. Jangan lupa untuk memakai seatbelt termasuk yang duduk belakang. Emak & Bapak, sila pastikan anak-anak anda menggunakan kerusi khas dan di ikat dengan seatbelt juga ye. Seatbelt itu wajib di pakai ..terutama kereta yang punya bag udara. Bag udara dan seatbelt dapat membantu meyelamatkan nyawa anda.!

 Dapatkan rehat secukupnya. Jangan main tarik dadah atau minum minuman haram! Minum air nescafe 3 in 1 tak pe. Pastikan anda sentiasa alert. Tapi dalam keadaan alert pon kalau dah bas express 2 tingkat melayang....errrrr...susah juga ye.

Berhati-hatilah dan jangan lupa baca doa.

Sorry ini edit. Saya lupa mahu tambah.

Patuhi had laju yang di tetapkan. Kalau 110km/hr, sila bawa 110km/hr atau kurang. Jangan mengada nak lebih-lebih. Kalau dah kata 30km/km, (selalu ada kat depan sekolah), sila lah patuhi juga..

4 comments:

  1. Nescafe 3-in-1??
    hahahahahahha..

    Dah.. i dah penat senyum sorang-sorang tau! hahaha

    ReplyDelete
  2. Aku kelam kabut click!!!nampak macam special sangat!!! Tot u ada kasut baru...hihihi...

    ReplyDelete
  3. Ala U ni..nampak aje nescafe 3 in 1 je terus la senyum.

    ReplyDelete
  4. Hana : Kalau I ada kasut baru..pagi2 buta I dah buat catwalk depan korang..ekeke.

    ReplyDelete