Monday, August 24, 2009

Aktiviti bulan pose.

Salam Ramadhan..

Fuh..tak terkira banyak betol aktiviti yang mesti di lakukan pada waktu bulan Ramadhan ini. Dari jam 5:00am - 10:00pm tuh, saya mesti merancang aktiviti dengan amat-amat teliti supaya tidak kantoi.

Dari bangun sahur mesti pukul 5:00am, concentrate kerja, mesti cabut dari office tepat 5:35pm, siapkan meja untuk berbuka, solat tepat pada waktu..tak mo lewat-lewat, membaca Al-Quran selepas solat (ni ikut kesempatan..ada 5 waktu solat Fardhu..so saya pilih mana-mana waktu yang sempat, update FB (heh..opis tak boleh buka FB..mencik ok), terawih (kalau boleh tak mo ponteng), berbuka puasa dengan mak & abah dan FIL & MIL (seminggu sekali), masuk tido tepat 10:00pm (ni kena guna kekerasan dengan Ananna tapi kadang2 dia pulak guna kekerasan dengan mommy..!) dan paling penting untuk memastikan saya sentiasa cergas setiap hari..saya mesti melakukan senaman.


Ye...ye...exercise is a must untuk saya. Bukan untuk kurus tetapi untuk memastikan badan saya tidak lembik. Saya suka bila badan saya berpeluh-peluh..rasa ringan dan rasa sexy..(kahkahkah..sila muntah..tapi nanti batal pose).

Senaman saya tidak lah terlalu extreme pada bulan pose nih..selalunya buat disiplin pilates, jogging ringan atau kayuh basikal speed rendah lar..kalau terlebih buat nanti sapa pulak nak update blog nih..ekeke.

Bersenam sewaktu bulan pose ni banyak kebaikannya..selain kita dapat letih..badan kita juga akan kekal cergas dan paling penting sekali......lemak2 tepu yang yang dah lama kat dalam badan akan terbakar. Maksudnya...kita akan slim masa raya nanti ok? Oh..tapi jangan lah melantak masa berbuka pose. Kalau melantak macam mana nak slim masa raya nanti?

Ha..macam tu lah..

So..apa menu kita berbuka hari ni..?

2 comments:

  1. wahhhh sgt cergas puan azura kite.. padan la slim je bdn... kalolah puan faisyura juga begitu... ^_^ taleh taleh kite dlm pantang.. taleh lari2 exercise.. ;P hahah alasan kebal!

    ReplyDelete
  2. Ish mana ada slim. Kat pewot ni ha ada lagi 5KG..hehe..psstt..dulu kita gemoks. 20KG extra dari skrg. Caya tak?

    Reel..kita lompat bintang lah pulak. Penat lar asyi2 larik setempat nih..ekeke.

    ReplyDelete