Wednesday, December 14, 2011

13 hari berpantang yang penuh drama & horror.

Assalamualaikum,

Horror & drama...........macam drama korea.

Nak tahu??.............meh..I nak story.

1. Lutut Honey sakit sudah 2 hari dan kemuncaknya semalam bila bengkaknya makin bengkak. Sakitnya makin bertambah sakit.

2. Saya tak boleh tunggu  & lihat. Tak sanggup ok? Yeap! saya baru 13 hari bersalin dan masih berpantang tapi ini emergency! Saya wajib ketepikan rasa sakit dan segala pantang larang.........ambil kunci kereta & ..........................ye.....saya memandu ketika masih pantang 13 hari!

3. Ketika kami sampai di emergency bay DEMC, petugas DEMC ingatkan saya yang sakit. Honey ketika itu langsung dah tidak boleh berjalan. Emh...bayangkan! Mujur sangat petugas di DEMC tu semuanya memang TERBAIK! So far, saya tak jumpa lagilah hospital yang punya layanan TERBAIK macam ni.

4. Ananna turun untuk ikut Daddy sementara Ryssa & saya mencari parking.

5. Ananna HILANG! PANIK! HORROR!. Sekali lagi ramai lah petugas-petugas DEMC menolong untuk mencari. Ketika itu, Honey ketepikan rasa sakit dan mencari Ananna.

6. Rupanya Ananna duduk diam-diam di Lobby. Sebenarnya, Ananna turun untuk mengikut Daddy tapi dia hendak ke tandas dahulu sebab nak buang air kecil. Bila dia keluar dari tandas, dia cari Mommy...cari Daddy.....tak ada.! Mujur dia tak panik. 

7. Check darah. X-ray bagai. Ada bayak liquid kat dalam lutut Honey. Sepatutnya, Honey kena tahan wad tapi bilik tak ada. Yang ada Presidential Suite..............pengsan ok!

8. Sepanjang di DEMC, Honey ber wheel chair. Saya juga terpaksa di tolak dengan wheel chair. Husband & wife berwheel chair....boleh?

9. Ryssa.......elok aje tido sepanjang we all kecoh-kecoh tu.

Update terbaru :

1. Tadi Honey ada appointment untuk procedure keluarkan cecair dalam lutut tu. Sekali lagi Honey sepatutnya kena tahan wad...........tapi bilik tak ada. Wei.............! Ish!

2. Hari ini, En Kembar yang jadi driver so saya boleh rehat di rumah.

3. Bila kembar & kembar bersama mesti ada yang keliru......ye tak? Doktor yang merawat Honey jadi pucat lesi bila dia terserempak dengan En Kembar. Ye lah......baru aje dia rawat Honey yang tak boleh berjalan tetiba.....jumpa kembar dah boleh berjalan dengan segak. Bila En Kembar kata "Owh..not me..him", sambil menunjuk Honey di belakang terus Doctor urut dada dan lega!

4.Jumaat ni Honey ada appointment lagi dengan doctor....mungkin Honey akan di admit. 

Ok itu aje..........Bai...Mwuah!

No comments:

Post a Comment