Monday, September 19, 2011

28 weeks!

Salam,

Alhamdulillah sudah 28 weeks. Sudah masuk 3rd trimester. Sudah semakin hampir untuk melahirkan...dupdapdupdap.!

Mengandung kali ini sangat berbeza ketika mengandungkan Adrianna. Memang satu experience baru lah. Sejak minggu ke 27, saya sakit-sakit dari bahagian bawah pinggang hingga ke lutut. Paling teruk bahagian sebelah kiri. Kadang-kadang tu bila mahu berjalan kaki sebelah kiri tu macam nak kena seret. Paling worst rasanya pada hari rabu lepas, Honey kena papah saya untuk berjalan. Memang sakit lah sangat. Tapi memandangkan mengandung juga merupakan satu ibadah, maka saya redha. Cuma alangkah bestnya kalau ada kerusi roda, excalator, lift and etc..etc..hohoho..Mommy Adrianna mahu shopping...sobsobsob.

Sekarang pun masih sakit-sakit lagi. Sudah jumpa Doctor dan doctor pun tak boleh nak buat apa selain bagi ubat penahan sakit. Masa makan ubat tu sakit-sakitnya kuranglah tapi lepas tu....emh...sakit balik. Bersabar aje lah.

Taraf kepenatan memang tahap melampau. Kalau dah baring atas katil WAJIB tidur. Berkeruh & lena!.  Kalau kat office memang tak boleh nak tidur lah. Mana ada katil, tilam semua....Bersabar aje lah. Lebih-lebih tu bila banyak kerja, perlukan saya berjalan & meeting di bilik bawah... Aiyoh....! Ni yang buat rasa nak cuti, nak MC & nak resign terus!!

Hari ini saya ada check up di DEMC. Alhamdulillah, Doctor kata baby sihat buat masa ini. Berat baby pun dah naik 1KG. Dan today, dia tak tutup-tutup lagi. Nampak dengan jelas.........kami sekeluarga akan menyambut baby GIRL....Alhamdulillah. Kami berdoa sangat semuanya selamat dan baby sihat.

Ok...itu aje dulu. Bye & Mwuah..

Psstt..kami memang tak cari lagi nama baby boy...Nama baby girl memang dah ada sebab Ananna dari saya mula mengandung dia dah design nama untuk adik dia. Owh..sah-sah..rumah kami akan penuh dengan color PINK lerrrr...sekarang pun semuanya dah PINK...

4 comments:

  1. Youu.. symptom kaki malas kita samalah!.. memang menjadi2 sakit tuh.. nak tunduk2 pun pinggang nak coorperate.. i pun redha aje skang.. counting the weeks.. hopefully lepas bersalin hilanglah sakit2 ni kan..
    I pun Insya Allah akan dpt sedondon you.. you tema pink.. i tema biru satu rumah.. heheh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..


    Tu lah kan. Memang tak tahan sgt..Harap2nya bila dah bersalin tak de lah sakit2. Kaki2 U dah start bengkak2?

    Hahaha..sedondon ye..? Best..best..!

    ReplyDelete
  3. Alahmdulillah!! :)

    I x saba nak tunggu adik Ananna ni lahir. Besar sikit nanti kan, mesti suka daram jugak macam mommy and kak Ananna dia. muahaha

    I doakan you sihat and segalanya berjalan lancar sehinggalah lahirnya princess kedua you. Amin. :)

    ReplyDelete
  4. Amin..Amin..Amin...

    Hoh..yg melaram tu Ananna aje...Mommy dia simple-simple aje...ekeke.

    ReplyDelete