Friday, April 8, 2011

Melepas geram!

 

Tempat saya adalah tempat dimana letaknya GUNUNG BERAPI, TSUNAMI, GEMPA BUMI..nuke plant yang bocor…cakaplah..semua ada.

 

Tahu kenapa?

 

Ha…tak payah cerita lah kenapa. Itu yang kena KUAT dan GAGAH PERKASA saja yang mampu duduk di tempat saya.

 

Di sebabkan sudah terlalu biasa, jadi saya sudah semakin PUPUS feeling-feeling sentimental.

 

Bila hari ini, ada lah satu MAMAT (sumpah! saya tak kenal. Tak pernah jumpa & tak pernah bercakap pon) tetiba telefon dan berlagak macam BAGUS dan paling penting membuat tuduhan palsu (Boleh ke?).  Telefon orang dah merepek bagai. Saya pon mula-mula tu cakaplah sopan santun bagitau dia tolong refer kat si polan ni. Sebab si polan ni yang PIC. Saya ni dah jadi step no 3.

 

Tetiba dia bising-bising cakap mengarutlah kan..merepek bagai. Kali ini saya terpaksa meninggikan suara. Suruh dia check balik SOP dan mintak dia refer to that polan la. Saya siap offer kan diri tolong dia follow up lagi.

 

You all tahu tak apa dia buat lepas tu.?? Dia lepas geram dengan meng e-mail kat saya. Which email containt dia serius KURANG AJAR. Who the hell he think nak cakap benda-benda macam ni dengan saya??

 

Tetapi disebabkan saya ini PROFESSIONAL, saya dengan humblenya meminta maaf jika saya sudah terkasar bahasa (which I’m not pon). Tahu dia balas apa??? WHO CARES  dan di ikuti kata-kata yang sungguh mengguris hati saya.

 

I think kalau orang lain yang baca sure nanges lah kan. Saya masih relax dan cool. Cuma satu email tu membuatkan saya kehilangan kesabaran. Saya suruh dia tengok cermin sendiri dan beritahu dia betapa RUDE nya dia terhadap saya. Itu adalah last  email saya kepada MAMAT yang saya tak pernah kenal, tak pernah cakap dan tak pernah jumpa. Dia ada reply tetapi saya sudah mentongsampah kan email jahanam itu.

 

Serius…kalau di layan..lama-lama saya juga akan jadi ST*PID macam dia.  Lebih baik saya layan lagu Avril Lavigne sambil nyanyi diam-diam kat workstation sendiri…hehehe.

 

PERHATIAN : Saya juga punya hati. Hati saya juga SGT FRAGILE.

1 comment: