Sunday, February 7, 2010

Ananna demam.

Sudah lama Ananna tidak demam. I think sudah 2 tahun. Bila tiba-tiba badan dia panas sabtu yang lepas, saya risau. Makin bertambah risau bila Ananna memang confirmed demam tapi perangai dia tidak pulak menunjukkan tanda demam. Masih nakal dan lasak. Macam biasa…tu yang buat Mommy risau.

 

Mommy dah bawak Ananna jumpa Doktor di DEMC. Doctor kata darah infection. By tuesday if tidak berubah mungkin Ananna terpaksa masuk wad. Esok Ananna tidak pergi sekolah. Honey dan saya bekerja shift jaga Ananna. Saya amik sebelah malam (sebab Honey keje malam), dan sebelah siangnya Honey akan ambil tugas. Emh..emh..cepat sembuh sayang..mommy nak bawak Ananna mandi kat Sunway Lagoon (sbb PD ada buaya? jaws?..so tak berani)

 

Sekarang ni, Ananna tidur berkepit dengan mommy dan mommy pula sambil-sambil itu update FB dan menulis di blog.

 

DSC03333

Saje tutup muka. Konon malu nak ambik gambar. Masa ni nak on the way gi DEMC.

 

DSC03256

Mommy yang lukis gambar fish. So, Ananna suruh amik gambar dia dan fish sambil nyanyi “ikan kekek”

 

DSC03334

Tengah  sibuk masak, tetiba ngantuk pula. Nampak tak senduk masih di tangan…oh jangan lupa Ananna dan bantal busyuk nyer. Wajib tuh..Shooo..mommy pon ada juge..hehehe.

2 comments:

  1. Ala kesiannya Ananna.
    Tapi i suka betol tgk u lukis fish tau..
    Hehe.. ade bakat terpendam u ni. hehehe

    How's her temperature skrg u?
    Hopefully she's getting better.
    Mommy jangan risau2 sangat k.
    And u take care too.

    Muahs!

    ReplyDelete
  2. Mlm tadi I jadik zombie. tak tido mlm sbb dia syik menggigau.."mommy tolong..tolong..tolong.."..Panas dia tak turun. Tapi ptg ni Alhamdulillah..dah kembali normal. Makan ubat pon dah ok. Kalau tak tuh suara dia satu kampung boleh dengar.

    Thanks Dear.

    ReplyDelete